Open menu
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ
    • ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Σύντομη Ιστορική Διαδρομή Ευηνοχωρίου
      • Αρχαιότητα
      • Οι Νεκροί Αιτωλοακαρνάνες 1940 - 1945
      • Η Έξοδος του Μεσολογγίου
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
      • Ο Άγιος Ιωάννης
      • Η Αρχαία Καλυδώνα
      • Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών
      • Η Κοίμηση της Θεοτόκου
      • Ιππικός Όμιλος Ευηνοχωρίου
      • Τ.Ο.Ε.Β Ευηνοχωρίου
      • Ενωση Γεωργικών Συνεταιρισμών
  • ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΛΥΔΩΝΑ
  • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • VIDEO

Σύντομη Ιστορική Διαδρομή Ευηνοχωρίου

Λεπτομέρειες
Συντάκτης: admin
Κατηγορία: ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ
Δημοσιεύθηκε : 20 Αυγούστου 2025
Εμφανίσεις: 26

Σύντομη Ιστορική Διαδρομή Ευηνοχωρίου 

Το Ευηνοχώρι σαν οικισμός δεν είναι αρχαίος αλλά στην γη του, έχουμε διαχρονική παρουσία του ανθρώπου με σημαντικό πολιτισμό. Εδώ συναντήθηκαν έζησαν, βασίλεψαν και συγκρουστήκαν θεοί, ημίθεοι, ήρωες και αποδείξεις για όλα αυτά είναι τα αξιοσημείωτα μνημεία, Αρχαίας, Ρωμαϊκής, Βυζαντινής, Μεταβυζαντινής, και Νεώτερης εποχής (αρχαίες πόλεις, οχυρά, θέατρα, ιερά, μοναστικά κέντρα, ναοί, σπηλαιώδεις εκκλησίες, τούρκικα οχυρά, κτλ.).

Σ' αυτή την γη επιλέγουν και κτίζουν την 2ο χιλιετία π.Χ, το Βασίλειο των Αιτωλών την Καλυδώνα.

Μια πόλη που ακμάζει είναι το θρησκευτικό κέντρο των Αιτωλών και έχει  κοινή ιστορική και θρησκευτική παράδοση με τις άλλες σπουδαίες Ελληνικές πόλεις.

Έλαβε μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία, έστειλε ναυτική  δύναμη  στην Τροία, στρατό που νίκησαν τους Γαλάτες το 279 π.Χ., διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην Αιτωλική συμπολιτεία σαν κυρίαρχη πόλη και το 84 π.Χ. ο Καλυδώνιος Νικίας τιμάται από την Αιτωλική συμπολιτεία για την ανδρεία του.

Επίσης  πολλοί Καλυδώνιοι φτάνουν στο αξίωμα του Στρατηγού (Αιτωλάρχη), όπου ήταν ο Ανώτατος Άρχων του Αιτωλικού Κράτους.

Τέλος οι μύθοι της διαπλέκονταν με τους άλλους ελληνικούς μύθους και ακτινοβολούν παγκόσμια μέχρι σήμερα. Ο μύθος του   Μελέαγρου και του Kαλυδώνιου κάπρου , ο αγώνας του Ηρακλή με τον ποταμό Αχελώο για την Δηιάνειρα, ο θάνατος του Κένταυρου Νέσσου, ο Οινέας με τον Στάφυλο και ο θάνατος του  Ευήνου βασιλιά.

Επιπλέον, η πεδιάδα της Καλυδώνας  (σημερινή πεδιάδα  Ευηνοχωρίου)  από εκείνα τα χρόνια ήταν εύφορη, τα  στοιχεία  μας αποδεικνύουν   ότι  η περιοχή είχε όλες τις προϋποθέσεις  για να είναι επίκεντρο ενδιαφέροντος και οικονομικής εκμετάλλευσης σε όλες της χρονικές περιόδους .

Είχε όλες της προϋποθέσεις για την μόνιμη εγκατάσταση του ανθρώπου, σχεδόν  σε όλες τις ιστορικές περιόδους , διότι υπήρχαν όλες της συνθήκες διαβίωσης, μπορούσε να καλλιεργήσει τον κάμπο, να αναπτύξει την κτηνοτροφία ,να ψαρέψει από τον ποταμό και από την θάλασσα και να έχει εύκολη μετακίνηση από  τις θαλάσσιες οδούς, διότι η ενδοχώρα είχε δύσκολη διάβαση.

Και από τα ευρήματα που έχουν βρεθεί μετά από ανασκαφές στην Αρχαία Καλυδώνα,  στις όχθεις του Εύηνου και στην ευρύτερη περιοχή του Όρους Βαράσοβα. είναι βέβαιο ότι υπάρχει ανθρωπινή παρουσία τουλάχιστον από την Μέση Παλαιολιθική εποχή (100.000-40.000 π.Χ.).

Όμως επίσημα, η γέννηση του οικισμού είναι το 1668 και αναφέρεται ως Μποχώρι, σε έγγραφα από τον Τουρκου περιηγητή  ΕΒΛΙΑ  ΤΣΕΛΕΜΠΗ. Ήταν μια σημαντική κωμόπολη όπου παράγαγε το καλύτερο μετάξι και ανωτέρας ποιότητας κρασί και σταφίδες  όπου γινόταν εξαγωγή στην Ευρώπη.

Στην περίοδο της επανάστασης η περιοχή του  Μεσολογγίου αποτελούσε  στρατηγικό κομβικό σημείο για την επανάσταση και το έλεγαν «κλειδί της Ρούμελης και κολώνα του Μωριά».  Όμως και το Μποχώρι ήταν σημαντικό για τον αγώνα .

Ο Αλέξανδρος   Μαυροκορδάτος   σε έγγραφο που έστειλε   στις 10 Οκτώβριου 1822  στους Μεσολογγίτες αναφέρει τα εξής : « Ότι τώρα ήλθα εδώ εις Δερβέκισταν , ως μέρος κεντρικώτερον , διότι ημπορώ να αποκριθώ και με το Δουγρί και με το Μποχώρι , και αν αποκλεισθούν εις τες χώρες , να στείλω ιμδάτι. Αλλά δια να γίνουν αυτά όλα , πρέπει να μην είμαι μόνος και να έλθουν μερικοί από αυτού εδώ.»

Η γεωγραφική θέση του Μποχωριού ήταν σημαντική, διότι ήταν το προπύργιο του Μεσολογγίου από την ανατολική πλευρά.   Ήταν στο σταυροδρόμι που είχαν οι Έλληνες από και προς Πελοπόννησο και από και προς την Στερεά Ελλάδα  για μεταφορά στρατευμάτων, εφοδίων για τον αγώνα στην Δυτική Ελλάδα και για της πολιορκίες του Μεσολογγίου και έχοντας ελεύθερο το Μποχώρι μπορούσαν και αντιμετώπιζαν τους Τούρκους.

Επίσης ο κάμπος του Μποχωριού ήταν η μεγαλύτερη οικονομική πηγή της περιοχής για τον αγώνα. Υπήρχαν μεγάλα έσοδα από τον  κάμπο που ήταν στην δικαιοδοσία του Μποχωριού, από τα κρατικά χωράφια και από το αλάτι της Μαύρης  Αλυκής που όλα έβγαιναν  στην δημοπρασία, και τα έσοδα  πήγαιναν στον αγώνα.

Έτσι στον κάμπο του Μποχωριού έγιναν πολλές μάχες για ποιος θα έχει τον έλεγχό του  και στο Μποχώρι οι τούρκοι στην δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου έφτιαξαν  στρατόπεδα, αποθήκες και νοσοκομείο για τα στρατεύματά τους .

Έτσι το Μποχώρι είχε κοινή μοίρα με το Μεσολόγγι και έπεσε πρώτο στα χέρια των Τούρκων και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει επικοινωνία από την ανατολική πλευρά και σιγά σιγά οι τούρκοι δημιούργησαν ασφυκτικό κλοιό στο Μεσολόγγι.

Αρκετοί  κάτοικοί του αιχμαλωτίστηκαν, ενώ άλλοι κατέφυγαν στο Μεσολόγγι και πολέμησαν όπου παρά πολλοί έχασαν την ζωή τους.

Μια από τις πολλές ιστορικές μαρτυρίες για το Μποχώρι για στην περίοδο της επανάστασης μας αναφέρει:

Στις 25 Οκτώβριου 1822 ξεκινά η πρώτη πολιορκία της πόλης από τους Τούρκους και τους Μωαμεθανούς Αλβανούς με πασάδες τους Ρεσίτ Πασά ή Κιουταχή και Ομέρ Πασά Βρυώνη αλλά νωρίτερα στις 21 Οκτώβριου οι τουρκικές δυνάμεις

« αφίχθησαν εντος του Μεσολογγίου την 21 Οκτωβρίου μη υπαρχούσης αντιστάσεως επροχώρησαν αυθημερόν εις το Μποχώρι και τον Γαλατάν ήρπασαν τας εκεί τροφάς των ελλήνων ηχμαλώτισαν γυναίκας τινάς και παιδία , την 25 επανήλθαν προ του Μεσολογγίου και εστάθμεσαν. Ο στρατός του Βρυώνη ανήρχετο εις 7-8 χιλιάδες, ο δε του Κιουταχή ήτο περί τάς 3000. Όλοι ήσαν αλβανοί. »

Στις 2 Μάιου 1829 έχουμε την ανάκτηση του Μεσολογγίου και το χωριό μας είναι από τα πρώτα σημεία κατοίκησης Ελλήνων και όταν δημιουργούνται οι πρώτοι δήμοι (1835), υπάγεται διοικητικά στο δήμο Μεσολογγίου με το όνομα Βοχώρι (ο δήμος Μεσολογγίου απαρτιζόταν από το Μεσολόγγι, Βοχώρι, Κουδούνι, Ρέτζοβα) .

Το Ευηνοχώρι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του δήμου Μεσολογγίου και το 1912 έχουμε την απόσπαση του χωριού μας από τον Δήμο Μεσολογγίου όπου και δημιουργείται η αυτόνομη κοινότητα  ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ με τους οικισμούς, Ευηνοχώρι, Άγιο Γεώργιο, Κουτσοχέρι, Γύρου και Παληόστανον (Εφημ. Κυβερ. 31 Αυγουστου 1912).

Το 1997 με τον Νόμο Καποδίστρια το  Ευηνοχώρι εντάσσεται σαν  Δημοτικό  Διαμέρισμα  στον  Δήμου  Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου.

Το Ευηνοχώρι με τον φυσικό πλούτο που διαθέτει από τον κάμπο του, έχει σαν  αποτέλεσμα να είναι επίκεντρο ενδιαφέροντος και οικονομικής εκμετάλλευσης σε όλες της χρονικές περιόδους και  διαδραματίζει και σπουδαιότατο ρόλο στην ενδυνάμωση-ανάπτυξη  της πόλης του Μεσολογγίου.

ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ

Λεπτομέρειες
Συντάκτης: admin
Κατηγορία: ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ
Δημοσιεύθηκε : 20 Αυγούστου 2025
Εμφανίσεις: 43

Που Είμαστε

  

eyhnoxwri11

Tο Ευηνοχώρι ή Μποχώρι είναι πεδινό χωριό του νομού Αιτωλοακαρνανίας με 1706 κατοίκους στην απογραφή του 2001 και  είναι δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου, υπάρχουν τέσσερεις συνoικισμοί ( Άνω & Κάτω συνοικισμός, Νέα Καλυδώνα, Κερατέα).  

eyhnoxwri22

Βρίσκεται στο 26 xλμ. του Εθνικού οδικού άξονα Αντιρίου-Ιωαννίνων , 26 χλμ. από την γέφυρα Ρίου - Αντιρίου, και 10 χλμ πρίν το Μεσολόγγι, όπου θα συναντήσετε την γέφυρα Ευήνου, η απόσταση από την Αθήνα είναι 250 χλμ περίπου.

Είναι κτισμένο στο Ανατολικό  τμήμα της επαρχίας Μεσολογγίου, στην  περιοχή όπου ήταν μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Αρχαίας Αιτωλίας, η ΚΑΛΥΔΩΝΑ.

eyhnoxwri33

Στη  Ανατολική πλευρά του έχει τον Εύηνο  (Φείδαρη) ποταμό με της εκβολές του , όπου από εκεί οφείλει το όνομα του, βόρεια έχει το Όρος  Αράκυνθος και νότια  βρέχεται από τον Πατραϊκό κόλπο.

Διαμονή - Φαγητά

Υπάρχουν άριστα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια τόσο στο Μεσολόγγι με απεριόριστη θέα την θάλασσα του Μεσολογγίου, όσο και στο κρυονέρι 50 βήματα από την παραλία συνδυάζει βουνό με θάλασσα που θα μείνετε απόλυτα ικανοποιημένοι  με θέα την Βαράσοβα και τον Πατραικό κόλπο.

Φαγητό

 triotis_a mantoybalas mimoza

Απολαύσετε  στην ταβέρνα του Τριώτη πάνω στον εθνικό δρόμο στην είσοδο του χωριού , το  μαγειρεμένο φαγητό όλες τις ώρες  . Απολαύσετε ακόμη  υπέροχους  μεζέδες  στην ταβέρνα  του  Μαντουβάλα   στον κάτω συνοικισμό .

Μπορείτε να δοκιμάσετε  στις ταβέρνες της περιοχής μας  κοκορέτσι , σπληνάντερο και ψητά της σούβλας , καθώς και στο Κρυονέρι  να απολαύσετε τα ολόφρεσκα ψάρια  .

Συγκοινωνίες

Υπάρχει  άριστη  συγκοινωνία  από και προς  την πόλη του  Μεσολογγίου  που  επικοινωνεί  με  τα γύρω  χωριά , καθώς επίσης και  με  την  παραλία  του  Κρυονερίου  όπου  μπορείτε  να απολαύσετε το  μπάνιο σας  ή να επισκεφθείτε  τα  υπέροχα  τοπία  γύρω απ' το χωριό μας , Επίσης υπάρχει άριστη συγκοινωνία και επικοινωνία με τακτικά δρομολόγια με την  Αθήνα και την Πάτρα .

Στο Ευηνοχώρι μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς μας είναι το πανηγύρι του Αη-Γιάννη, το πανηγύρι του Σταυρού, οι Ιππικοί αγώνες, "Τα Εικονίσματα"  το κάψιμο του Ιούδα, και η γιορτή της Πίτας.

aigiannis1

Το πανηγύρι του Αη-Γιάννη πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 24 Ιουνίου, την ημέρα όπου τιμούνται τα γενέθλια του Ιωάννη του Προδρόμου και διαρκεί δυο μέρες.

Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται έχουν μια ξεχωριστή αίγλη και λαογραφική σημασία. Έχουν πολυσύνθετο ιστορικό-θρησκευτικό-κοινωνικό και συμβολικό μαζί χαρακτήρα.

Η χριστιανοσύνη τιμά την χάρη του Ιωάννη του Προδρόμου και τιμούμε τους πρόγονους μας, όπου πολέμησαν, αιχμαλωτίστηκαν και έδωσαν την ζωή τους για να καθαρίσουν τα χώματα μας από το μίασμα των Αγαρηνών.

Έχει τις ρίζες του από την περίοδο της τουρκοκρατίας όπου στο ξωκλήσι πραγματοποιούταν συναντήσεις «ΑΡΜΑΤΩΛΩΝ ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΩΝ».

fof19755

Το πανηγύρι μας  είναι και  φόρος τιμής στους πρόγονους μας που χάθηκαν στον Μποχωρίτικο κάμπο από το τουρκικό ασκέρι.

Αμέσως μετά την απελευθέρωση του έθνους, οι Μποχωρίτες, αισθανόμενοι χρέος προς τους πρόγονους μας  που χάθηκαν απεφάσισαν να τους τιμούν  στην Χάρη του Αγίου Ιωάννη.

Το αρχικό ξωκλήσι του Αη-Γιάννη βρισκόταν στης πλαγιές του Αράκυνθου (Ζυγός)  στην τοποθεσία  όπου υπάρχει η Αρχαία Καλυδώνα.

Φορώντας  τα άρματά τους την παραμονή της γιορτής του Αη-Γιάννη ανηφόριζαν και έκαναν εσπερινό.

Μετά  έψηναν σφαχτά , γλεντούσαν  τραγουδώντας και χορεύοντας ως το πρωί της επόμενης μέρας.

Ανήμερα γινόταν η Θεία Λειτουργία και το απόγευμα επέστρεφαν στο χωριό όπου και συνεχιζόταν το πανηγύρι μέχρι την επόμενη.

fof1976-04

Αυτή η τελετή που γίνεται αδιαλείπτως μέχρι σήμερα αλλά σε άλλη τοποθεσία, διότι  το 1973 η αρχαιολογική υπηρεσία απαγόρεψε την πραγματοποίηση του, επειδή το ξωκλήσι  βρισκόταν στον αρχαιολογικό χώρο, πάνω στο ναό του θεού Διόνυσου και υπήρχε περίπτωση να καταστραφούν τα αρχαιολογικά μνημεία.

Όμως η θέληση των αρματωμένων και κατοίκων του χωριού για να διατηρηθεί το πανηγύρι και το χρέος  της παρακαταθήκης  που μας άφησαν οι προγονοί μας , με προσωπική εργασία να δουλεύουν νύχτα-μέρα ανέγεραν  τον νέο  Αη-Γιάννη στην σημερινή θέση στο λόφο του χωριού.

Σήμερα η τέλεσή του γίνεται εκεί και διατηρούμε αναλλοίωτα στο πέρασμα των χρόνων  τα ήθη και έθιμα των προγόνων μας , τις φορεσιές, τον χορό, τα κλέφτικα τραγούδια και την μουσική (ζουρνάδες και νταούλια).

Είναι μνημόσυνο της λεβεντιάς, η λεβεντιά ξεδιπλώνει όλες τις πτυχές της, χαίρεσαι τους λεβέντες με την ένδοξη  ντυμασιά.

Αυτές οι μέρες είναι αληθινή τελετή, γλέντι και κατάνυξη, οι αρματωμένοι ζωντανεύουν  τους ήρωες του ‘21 και  “το δράμα της σκλαβιάς και τον ακοίμητο  πόθο της ελευθερίας ”.

agiosgewrgios

Οι ιππικοί αγώνες. Μαρτυρίες για ιπποδρομίες στην περιοχή μας έχουμε,  ότι διεξαγόντουσαν στην Αρχαία Καλυδώνα από το 4 αιώνα π.Χ. μετά άρχισαν να διεξάγονται στο ξωκλήσι τ'  Αη Γιώργη ανήμερα της  γιορτής  του, που βρίσκεται ανάμεσα στο Ευηνοχώρι και στον Άγιο Γεώργιο, κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας όπου άνηκε στην δικαιοδοσία του Μποχωριού.

Οι τούρκοι για να τα έχουν  καλά με τους Έλληνες, είχε δώσει εντολή ο Πάσας να τους αφήνουν ελευθέρους  να κάνουν τους εκκλησιασμούς τους και της θρησκευτικές εορτές τους.

Έτσι του Αη Γιώργη στο ξωκλήσι πήγαιναν οι πιστοί ,γινόταν η λειτουργία και έφερναν και τα άλογά τους για να τα ευλογήσει ο παπάς για να είναι γερά.

Μετά την θεία λειτουργία έτρεχαν με τα άλογα , με μόνο σκοπό την ευχαρίστηση και το χειροκρότημα στον νικητή, όμως πολλές φόρες έπαιρναν μέρος και οι τούρκοι όπου μάλιστα αρκετές φόρες έχαναν.

Η διάφορα των τούρκικων αλόγων με τα ελληνικά ήταν ότι τα τούρκικα ήταν αραβικά και καλοταϊσμένα και τα ελληνικά ταλαιπωρημένα από την δούλεψή τους στα χωράφια. Αυτό  ήταν ένα σημάδι από τον Αη Γιώργη ότι μπορούμε να διώξουμε τον τουρκικό ζυγό και να διεκδικήσουμε την ελευθερία μας.

Στο έθιμο έπαιρναν και παίρνουν μέρος πολλοί συγχωριανοί μας με τα άλογα τους και μέχρι σήμερα έχει παραμείνει αναλλοίωτο, τρέχουν έξω από το ξωκλήσι τ'  Αη Γιώργη, με μόνο έπαθλο την ευλογία του Παπά για τον αναβάτη και ένα στεφάνι που είναι κρεμασμένο στην εικόνα τ'  Αη Γιώργη και έχει την ευλογία του Αγίου,  το οποίο  το βάζει ο Παπάς στο λαιμό του άλόγου.

Το  έθιμο με τους αγώνες τ'  Αη Γιώργη, η αγάπη για το άλογο και ο σκοπός μας να το κρατήσουμε και να το προωθήσουμε πέρα από την περιοχή μας, έδωσε το έναυσμα να δημιουργηθεί Ιπποδρόμιο στο Ευηνοχώρι και να διοργανώνονται και άλλες ιπποδρομίες, κάθε 1 Μαίου, 15 Αύγουστου και 14 Σεπτεμβρίου.

Ippikos

Οι ιπποδρομίες  προσελκύουν αναβατές από την ευρύτερη περιοχή του Νομού αλλά και από άλλους Νομούς (Ιππικός Όμιλος  Ανδραβίδας), η Φίλιππος Ένωση και πλήθος κόσμου.

Το  χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τις ιπποδρομίες αυτές είναι ότι δεν υπάρχει τζόγος, παρά μόνο η συμμετοχή και αναμνηστικά κύπελλα για τους νικητές και δείχνουν την αγάπη για το άλογο και το χρέος μας να κρατήσουμε τα ήθη και έθιμά μας και να  τα παραδώσουμε στις νεότερες γενεές.

 

22

Στις 14 Σεπτεμβρίου η εκκλησία μας τιμά την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού και στο Ευηνοχώρι  εκείνες της ήμερες έχουμε πανηγύρι. με παραδοσιακή δημοτική ορχήστρα στην πλατεία του χωριού όπου έχουν φιλοξενηθεί περίπου όλες η μεγάλες φωνές και οργανοπαίκτες της Δημοτικής μας Παράδοσης

Ένα πανηγύρι που έχει της ρίζες του πριν τον πόλεμο του '40 και μέχρι το 1970  ήταν ένας σημαντικός οικονομικός παράγοντας για την ανάπτυξη του χωριού μας, διότι Το Παζάρι του Σταυρού στο Ευηνοχώρι κάθε χρόνο ήταν  το κέντρο εμπορίου της περιοχής.

eikonismata6380z

Τα Εικονίσματα και το κάψιμο του Ιούδα είναι ένα έθιμο που αναβίωσε στο χωριό μας ύστερα από 50 χρόνια από τον Λαογραφικό Σύλλογο Ευηνοχωρίου  "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ", και γίνεται το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα μετά τον εσπερινό της  Αγάπης στην εκκλησία του Αη Θανάση.

small_DSC00429.JPG

Η Γιορτή Μποχωρίτικης Πίτας όπου όλες οι νοικοκυρές φτιάχνουν όλων των λογιών παραδοσιακές πίτες (λαχανόπιτες , κολοκυθόπιτες , σπανακόπιτες , μακαρονόπιτες , γλυκόπιτες , κοτόπιτες , χορτόπιτες , κλπ) και τις χορηγούν στον σύλλογο του χωριού , μοιράζονται στον κόσμο που παρευρίσκεται στο γλέντι που έχει στηθεί με συνοδεία ορχήστρας αλλά και με ποτά , σουβλάκια και διάφορους μεζέδες. όπου γίνεται μεγάλο γλέντι στο χωριό μας ,  συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου από κάθε γωνιά του νομού μας.

Εκπαίδευση

Στο Ευηνοχώρι λειτουργούν όλες της βαθμίδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιες εκπαίδευσης :


dhmotiko

1  Νηπιαγωγείο

 

paidikos464

1 Παιδικός Σταθμός

2dhmotiko

1 Δημοτικό Σχολείο

 gymnasiolykeio

1 Γυμνάσιο & Γενικό   Λύκειο

Οικονομία - Τοπικά Προιόντα

eyhnoxwri22Η οικονομική ζωή του χωριού στηρίζεται επί το πλείστον στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων.το Ευηνοχώρι μπορούμε να πούμε ότι είναι ένας ευλογημένος τόπος διότι έχει πηγή πλούτου και ευημερίας τον εύφορο κάμπο και τις εκβολές του Ευήνου.

bambakiΤα παλαιοτέρα χρόνια ο Μποχωρίτικος  κάμπος έχει σπουδαιότατο ρόλο στην οικονομική ευημερία της ευρύτερης περιοχής από την περίοδο της αρχαιότητας (ο εύφορος κάμπος της Καλυδώνας ), όπου η πρώτη καλλιέργεια αμπελιού στην Αιτωλία έγινε στην Καλυδώνα.  Στην Ρωμαϊκή περίοδο υπάρχουν μεγάλες ιδιοκτησίες γης με πλούσια προϊόντα και τα ονομαστά ρωμαϊκά ιχθυοτροφεία της τότε εποχής.

Το 1668 γίνεται αναφορά για το κάμπο του Μποχωριού, από τον Τούρκο περιηγητή ΕΒΛΙΑ  ΤΣΕΛΕΜΠΗ όπου παράγαγε το καλύτερο μετάξι, ανωτέρας ποιότητας κρασί και σταφίδες, ελιές και εξαιρετικής  ποιότητας αυγοτάραχου όπου όλα γινόταν εξαγωγή στην Γαλλία και μετέπειτα στην οικονομική ανάπτυξη του Μεσολογγίου όπου για μεγάλο χρονικό  διάστημα (1829-1912) όλοι οι φόροι από τα προϊόντα του πήγαιναν στο Μεσολόγγι.

tryfiliΟι εκβολές του Ευήνου σε συνάρτηση με την θαλάσσια περιοχή του Πατραϊκού κόλπου και με την λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου, αναπτύσσουν στην περιοχή μας, πλούσιους ψαρότοπους.

Επίσης στις προσχώσεις του πόταμου δημιουργούνται ελώδεις περιοχές με υδροχαρές χορτάρι που είναι κατάλληλο για την  κτηνοτροφία.

periboliΣήμερα  οι κάτοικοί του ασχολούνται με τη γεωργία, με διάφορες καλλιέργειες,  Βαμβάκι, Καλαμπόκι , Τριφύλλι, Ελιές, Περιβόλια και αρκετοί μάλιστα έχουν  ενταχθεί  σε  προγράμματα  για παραγωγή Βιολογικών Προϊόντων.

Η υγρασία και το εύφορο έδαφος, από προσχώσεις του ποταμού δίνουν την δυνατότητα σε κάθε καλλιέργεια, να αποδίδει καρπούς στην καλύτερη ποιότητα.

stanhΕπίσης ένα μεγάλο ποσοστό των κατοίκων είναι κτηνοτρόφοι, έμποροι και επαγγελματίες.

Ένα άλλος οικονομικός παράγοντας για το Ευηνοχώρι ήταν  η μεγάλη εμποροπανήγυρη και Ζωοπανήγυρη (το παζάρι του  Σταυρού). και αποτελούσε  σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή μας.

Το  παζάρι του  Σταυρού αποτελούσε ένα σημαντικό εμπορικό γεγονός με συμμετοχή εμπόρων από όλη την Περιφέρεια και όχι μόνο.

Template Design © Joomla Templates OrdaSoft. All rights reserved.